Betingelser

Betingelser

Garanti for PVC

Alle PVC produkter fra Kystgjerdet er 100% Virgin polyvinylklorid, og inneholder ingen resirkulerte materialer. Til forskjell fra andre PVC produkter som finnes på markedet, er våre produkter mono ekstrudert og inneholder 10% Ti02 (Titandioksid), som sammen med andre kjemiske additiver, hindrer ultraviolett nedbrytning. Dette gir den høyeste og mest effektive UV beskyttelsen på markedet.

Dette sikrer lang holdbarhet, fleksibilitet og værbestandighet i selv de tøffeste klima.

På bakgrunn av dette, kan PVC produktene leveres med en begrenset livstidsgaranti!

Vi garanterer at alle vinyl komponenter av vinyl gjerder innkjøpt av den opprinnelige eieren hvor produktet  først ble installert, ikke skal ruste, råtne, flasse, avskalle, og være fri for sprekker og splitting ved normal bruk.

Dersom feil eller mangler på produkt/deler som følge av overnevnte punkter garanteres det at disse deler vil bli erstattet med nytt, eller kjøpesummen av delene vil bli erstattet.

Videre garanteres det at våre PVC produkter er fri for produksjonsfeil for hele dets levetid (minimum 30 år).

Retur av produkter som følge av overnevnte feil er eiers ansvar, og skjer for eiers regning.

Vi står ikke ansvarlig for arbeidskraft kostnader eller andre kostnader i forbindelse med fjerning eller installasjon av enten det opprinnelige eller erstatningsprodukt.

Vi garanterer ikke mot misbruk, skade som følge av feil installasjon, håndtering og lagring, naturkatastrofer, og eksponering for miljøgifter som skadelige kjemikalier etc.
Gjenoppretting for følgeskader eller tilfeldige skader som følge av svikt i gjerdet dekkes ikke av denne garanti.

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Vi tar forbehold om prisendringer grunnet innkjøpspris, frakt eller valutaendringer. Fraktkostnader vil tilkomme om ikke annet er avtalt.

Evt. volumrabatter, forhandlerrabatter eller kampanjerabatter er ikke overlappende (de kan ikke kombineres).

Vi strekker oss lengre enn vårt lengste gjerde for å gi deg en så optimal kundeopplevelse som mulig. Finner du for eksempel et av våre lagerførte produkter billigere et annen sted, lover vi å matche prisen. For som kunde av Kystgjerdet har du rett på den beste prisen markedet har å tilby, og den prisen skal du uansett få hos oss. For sammenligning er vi nødt til å få en kopi av andre tilbud innhentet (dette er ikke ulovlig, uetisk eller hemmelig informasjon). Tilbudet må være spesifisert for at sammenligningsgrunnlaget skal være til stede.

Leveranse

Våre produkter kommer under kategorien «byggemateriell» og det må påberegnes tilpasninger. Seksjoner må inndeles, og spilelengde/panel samt stolper o.l. kan ha avvik som justeres under montering. Jamfør alltid spile-lengde (uten topp) med dokumentasjon før montering.

Alle PVC profiler er produsert i en ekstrusjons prosess, hvor smeltet PVC presses gjennom en form. Små riper fra produksjonsprosessen vil forekomme, men dette er ikke synlig på litt avstand.

Normal leveringstid: 1-2 dager for registrering av innbetalt tilsendt faktura deretter 2-4 dager transport. I perioder med stor pågang eller spesial tilpasninger kan dette avvike noe.

Alle priser er normalt oppgitt inkl. mva. og tilbudet er gyldig i 4 uker fra dagens dato om ikke annet er avtalt.

Vi lagerfører alle modeller men opplever til tider å bli utsolgt, da er neste leveranse som regel bare noen uker unna.

Om det skulle oppstå transportskade eller feil i leveransen fraskriver vi oss ansvaret for merutgifter. Det er kjøpers ansvar å sjekke varemottak før evt. montør bestilles.

Kystgjerdet benytter Bring og Schenker for all logistikk som forbeholder seg retten til å levere varene innen normal arbeidstid (08:00-16-00) dersom ikke annet er avtalt med Kystgjerdet på forhånd. Dersom forsendelse ikke kan leveres til mottaker pga. manglende tilkomst for stor lastebil tilkommer tillegg for omlasting om dette ikke er avtalt på forhånd. Om mottaker ikke kan motta forsendelse innen rimelig tid (2 dager) etter ankomst på terminal vil det påløpe lagerleie hos speditør.

Ubrukte deler som en følge av forandringer under prosjektet under montering eller for mye innkjøpte deler kan ikke returneres.

Reklamasjon/Transportskader

Ved levering av glass og produkter til glass så er forsendelsen kunden sitt ansvar fra det speditør levert, og mottak er signert av kunde.

Dermed så må en eventuell transportskade dokumenteres av kunde direkte ved mottak, ved å ta bilder samt notere på fraktseddel/fraktbrev til speditør hva, hvor mye/mange som er skadet. Så kan denne signeres av kunde og speditør, ta også bilde av fraktseddel/fraktbrev etter signering. Kunden er selv ansvarlig for å bevise at skaden er relatert til transporten.

Deretter så skal reklamasjon rapporteres til Kystgjerdet.

Dersom mangler eller skjulte skader oppdages (må oppdages innen 7 dager fra mottak) skal dette rapporteres på samme måte og gjennom å ta kontakt, sende inn dokumentasjon.

Av anledning til dette så er det viktig at forsendelse kontrolleres direkte ved mottak og emballasje tas av for kontroll av produkter, her spesielt glassprodukter. Glass kommer transportert stående eller liggende ut fra hvordan det best og mest forsvarlig er beskyttet under transporten.

Hvis skader oppdages så må kunden under ingen omstendigheter montere eller bruke produktet, uten at dette er rapportert inn med nødvendig dokumentasjon, først når / etter direkte dialog med Kystgjerdet er etablert og omfang vurdert så kan produktene brukes, men nødvendigvis ikke monteres.

Avhengig av skaden og dokumentasjon vil vi vurdere reklamasjonen videre for eventuell erstatning av aktuelt produkt/produkter.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten gjelder ikke for spesial produksjoner, monterte eller tilpassede deler. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerett skjemaet.

Retur

Retur av varer er resurskrevende. Det vil alltid være en ekstra fare for skade som ikke synes utenpå forsendelsen, dette medfører at alle varer må pakkes opp og sjekkes for så å emballeres igjen. I tillegg kommer fraktkostnaden samt papirarbeidet med kreditering, utbetaling og oppdatering av lagerbeholdning. Vi tar av den grunn ikke retur av varer.

Fant du ikke det du leter etter?

Fortvil ikke!

Våre proffe kundebehandlere hjelper deg gjerne.